Handelsbetingelser

Betaling

Det er muligt at betale med Dankort, Visa Dankort eller PayPal.

Alle priser angives i DKK, inklusiv moms, alle danske afgifter mm. Priserne er uden porto/fragt.

Fortrydelsesret

FÆRDIG-PRODUCEREDE-PRODUKTER:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du køber standard produkter/færdig producerede produkter hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om et køb af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra fysisk modtagelsen af varen give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til retur@decohome.dk. Du kan benytte denne Returneringsformular (download, ret til, upload i PDF og mail den til os). Uanset hvordan du retter henvendelse, skal du i din meddelelse gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

DESIGN-SELV-PRODUKTER:

Som forbruger har du som udgangspunkt fortrydelsesret, som netop beskrevet ovenfor.

IMIDLERTID sælger vi nogle varer, som er fremstillet ud fra dine personlige specifikationer, og som derfor har et personligt præg. På denne baggrund er der ingen fortrydelsesret på disse vare, når varen først er sat i produktion. Ved accept af vilkår i forbindelse med din bestilling, accepterer du derfor samtidig, at fremstillingen af varen kan påbegyndes inden fortrydelsesfristens udløb, og at fortrydelsesretten derfor bortfalder.

Du kan læse mere om det, i forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3.

DOG kan du ALTID reklamere over varen, se nedenfor.

Såfremt du skulle fortryde dit køb, der har et personligt præg, er du altid velkommen til at kontakte os, og vi vil forsøge at stoppe ordren inden produktionen bliver igangsat.

Reklamation

Kunden har ALTID ret – og vi vil gå rigtig langt for at efterleve dette princip!

Hvis der mod forventning måtte være fejl eller mangler ved det fremsendte, tager vi selvfølgelig varen retur, og vi betaler selvfølgelig også almindelige fragtudgifter.

Købelovens fejl- og mangelsregler finder anvendelse på varekøb hos os. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd fra din side. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen, og du skal sende den retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb. Er reklamationen berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine almindelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger, og så du kan dokumentere at varen er afsendt. Når du kontakter os, skal du blot oplyse os om, om du ønsker dine penge retur eller en ny vare. Du bedes i mailen beskrive problemet så tydeligt som muligt. Hvis du ønsker en ny vare, vil vi sætte gang i produktionen heraf hurtigst muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  Du kan benytte denne Returneringsformular (download, rette til, upload i PDF og mail den til os.)

Vi gør særligt opmærksomme på, at farveopløsningen på computere kan være forskellige, og at der derfor kan forekomme små nuanceforskelle på det du ser på computeren og det produkt du får i hånden.

 

Returnering: RING TIL OS – Så finder vi en løsning (Telefon 5114 1963)

Hurtig vejledning til når du vil sende din vare retur grundet mangler/fortrydelse:

  1. Først skal du sende en mail til retur@decohome.dk og oplyse os om, at der er en mangel/du fortryder og afvente svar fra os.
  2. Pakke varen i den emballage du har modtaget den i, eller tilsvarende, da det så er forsvarligt indpakket.
  3. Varen sendes til (med omdeling):

DecoHome IVS,

Østerlund 9,

7400 Herning

  1. Husk at få en kvittering for afsendelsen, både for din egen skyld så du kan dokumentere overfor leverandøren at den er sendt, og så vi kan refundere dine penge. Du mailer blot kvitteringen til den svarmail du har modtaget på din reklamation, og så søger vi for at fragtomkostningerne refunderes.
  2. Vi sørger for at sætte pengene ind på din konto straks vi har modtaget varen retur. Såfremt du i stedet ønsker en ny vare, skal du blot skrive dette i reklamationsmailen, og vi vil sætte gang i produktionen heraf hurtigst muligt.

 

Tilbagebetaling

Såfremt du fortryder eller der er en mangel og du ønsker dine penge retur, i stedet for en ny vare, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter dig af denne ret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning og/eller dokumentation på at varen er sendt retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Leveringstid

FÆRDIG PRODUCEREDE VARER:

Når du bestiller en vare, vi har på lager, bliver den sendt hurtigst muligt. Vi sender vores pakker med GLS, hvilket betyder, at du kan forvente at modtage din vare indenfor 2-6 hverdage.

DESIGN-SELV:

Vores produkter er fremstillet ud fra dine helt specielle ønsker og ikke to ordrer er ens. Derfor modtager du et udkast til gennemgang på mail, som du kan tilføje ændringer til inden for 2 døgn. Herefter sættes varen i produktion. Der er en lidt længere leveringstid, end hvad du nok er vant til nu til dags ved online køb. Producenten skal typisk bruge 2-4 hverdage, og herefter er der 1-3 hverdage ifht. selve forsendelsen. For ikke at skuffe nogle, skal du derfor regne med en leveringstid på maksimalt 10 hverdage efter din gennemgang, men vi bestræber os på at levere inden for 5-6 hverdage. Hele processen er baseret på, at du får nøjagtigt det produkt, du har i tankerne.

Vi leverer til hele Danmark uden undtagelse. For forsendelse til andre lande, kontakt os da venligst.

Vi kan lave en straks-ordre, hvilket betyder, at du har din vare senest 4 hverdage efter bestilling.

  • En straks-ordre er dog dyrere i drift og koster derfor 75,00 kr. yderligere samt et mergebyr til GLS på 50,00 kr. ud over almindelig forsendelse. Det kræver dog at du bestiller din vare inden 12.00 på en hverdag, og anfører i ordren, at der er tale om en straks-ordre.

 

Forsendelse

Vi anvender GLS erhverv som transportører.

GLS erhverv:

Alle pakker vi sender med GLS har pakkesporing og er forsikret med en sum på op til 4.500,00kr.

Priser:

  • GLS leveret til pakkeshop kr. 39,00
  • GLS leveret til din dør: kr. 59,00
  • GLS leveret til en erhvervsadresse: kr. 45,00
  • GLS lynlevering, med levering næste dag inden 12.00, et mergebyr på: kr. 50,00

Hent selv i Herning efter nærmere aftale:                    GRATIS

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer.   Vi foretager registreringen af dine personoplysninger alene med det formål at kunne levere varen til dig, sende dig faktura, oplysninger om varens status, besvarelse af eventuelle spørgsmål, mv. Vi sender altså INGEN REKLAMER med mindre du efterspørger det selv.

Personoplysningerne registreres hos DecoHome IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand. Forsendelsesoplysninger gives dog til forsendelsesleverandøren, således at din vare kan leveres til dig. Som registreret hos DecoHome IVS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@decohome.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@decohome.dk. Vi har den opfattelse at kunden altid har ret, men hvis det ikke skulle lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt

 

Reklame

Vi er super stolte over vores produkter, og vi håber derfor at du har lyst til at dele dine billeder af produkterne med os. Vi forbeholder os retten til at benytte billeder af produkter til reklame eller inspiration på hjemmesiden – naturligvis med respekt for persondataloven. Har du spørgsmål eller ønsker til ovenstående er du meget velkommen til at ringe (5114 1963) eller skrive til info@decohome.dk.